Понеділок, 28.05.2018, 10:35
Гутянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 66
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Розробка уроку
15.11.2017, 10:14

вчитель біології

Гутянської ЗОШ І-ІІІ ст.

Богодухівського р-ну

Харківської обл.

Шутка Євгенія Вікторівна

 

 

Розробка уроку у 6 класі

 «Квітка – орган статевого розмноження.

Лабораторне  дослідження  „Будова квітки»

 

 

ТЕМА: Квітка – орган статевого розмноження.

             Лабораторне  дослідження  „Будова квітки

Мета:  Освітня. Продовжити формувати знання учнів про розмноження рослин; ознайомити зі генеративними органами рослини, які беруть участь у статевому розмноженні; показати його значення для рослин у природі й використання людиною для виведення нових сортів культурних рослин.

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні явища та робити відповідні висновки та узагальнення; уміння логічно мислити; розвивати увагу, спостережливість, уяву.

Виховна. Виховувати ціннісне ставлення до навколишнього середовища та рослин рідного краю; виховувати гордість за досягнення українських селекціонерів.

Обладнання і матеріали: схеми,  таблиці  „Будова  квітки”, „Різноманітність 

квіток”, картинки, листівки, фотографії квіток,  м\м дошка.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Основні поняття та терміни: генеративні органи, статеве розмноження, квітка,   квітколоже, оцвітина,  зав’язь, спермії, чашечка, віночок, тичинка, маточка,   плодолистик.

Структура та зміст уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

   1. Виписати із запропонованих термінів ті, що стосуються:

а). вегетативного розмноження.

б). спорового розмноження.

Терміни: штучне розмноження, папороть, кореневище, бульба, гаметофіт, кореневі паростки, відводки, спорофіт, щеплення, гамета, цибулина, органи статевого розмноження.

 

 ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

   Вчитель.  Діти, скажіть, які органи рослини вам відомі? (Корінь, пагін, стебло, брунька, листок.). Так це вегетативні органі, які беруть участь у нестатевому розмноженні. Сьогодні ми з вами познайомимося із генеративними органами рослин, з яких формуються органі статевого розмноження.

   Тема нашого уроку «Квітка – орган статевого розмноження»..  На уроці ми розглянемо механізм статевого розмноження рослин, ознайомимося з загальною будовою квітки, з різноманітністю квіток. В ході лабораторного дослідження розглянете будову квітки на прикладі живих зразків (квіти пеларгонії).

  Отже, Квітка–орган статевого розмноження рослин. У квітці відбувається утворення статевих клітин – гамет, запилення, запліднення, розвиток зародка й утворення плоду з насіння.

  Скажіть, на якій частині пагона розташована квітка? (На верхівках стебла, в пазухах листка.)

На мультимедійній дошці проектується схема будови квітки

   Діти, отже квітка складається з таких частин:

1. Квітконіжка – орган квітки, що прикріплює її до стебла.

2. Квітколоже - вісь квітки на якій розташовуються інші частини 

   квітки. Поєднує всі частини квітки в єдине ціле. У деяких видів 

  бере участь в утворенні плодів.

    квітколоже

 

    квітконіжка

     основа квітки

3. Чашолистики -  видозмінені листки, переважно зеленого кольору, 

    які захищають внутрішні органи квітки від пошкоджень, особливо 

    в період бутонізації.

4. Пелюстки – яскравий їх колір приваблює комах-запилювачів.  

    Виконують функцію захисту тичинок і маточок.

5. Тичинка – складається з пиляка і тичинкової нитки – є носієм чоловічих статевих клітин (спермії).

6. Маточка – складається з приймочки, стопчика, зав¢язі, містить жіночу статеву клітину – яйцеклітину.

Різноманітність квіток:

  квітконіжка – видовжена, відсутня ( квіти сидячі)

  чашечка – роздільнолиста, зрослолиста

  віночок – роздільнопелюстковий, зросло пелюстковий.

  оцвітина – подвійна, проста або відсутня (квітки голі)

  маточка – може не мати стовпчика – приймочка сидяча.

  нестатеві – квітка не має ані тичинок, ані маточок.

  двостатеві квітки – мають тичинки і маточки.                

  одностатеві квітки – тичинки в одних квітах (тичинкові)

                                                  маточки -  в інших ( маточкові)

однодомні                                            дводомні

тичинкові та маточкові квіти               тичинкові та маточкові квіти розміщені на розміщені на одній рослині          різних рослинах  (коноплі, верба,тополя) (огірок, кукурудза)

 

      Саме особливості будови квітки визначають різні родини покритонасінних рослин

 

ІV.  Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. (Лабораторне  дослідження  „Будова квітки).

Тема. Будова  квітки.

Мета. Ознайомитися з будовою і різноманітністю квіток і їх значенням у житті рослин.

Об'єкти і обладнання. Фіксовані квітки вишні, абрикоса, гороху; квітучі кімнатні рослини: пеларгонія, примула, колеус; колекції або гербарні зразки рослин з різними типами квіток, лупи, таблиці, робочий зошит.

ХІД РОБОТИ

Провести інструктаж  з БЖД

Завдання 1. Вивчити будову квітки.

Розгляньте запропоновані квітки і порівняйте їх з квітка­ми на малюнку з підручника, знайдіть серед них подібні.

2. Знайдіть у квітці маточку, тичинки, оцвітину, квітколоже і квітконіжку. Намалюйте в зошиті схему будови квітки і позначте частини квітки відповідними цифрами: 1 — квітконіжка; 2 — квітколоже; 3 — чашечка; 4 — віночок; 5 — тичинка; 6 — маточка.

Завдання 2. Вивчити будову тичинки і маточки.

  1. Виберіть із запропонованих квіток таку, яка має тичинки і маточки. Запишіть назву такої квітки.
  2. Відділіть одну тичинку, знайдіть у ній пиляк і тичинкову нитку. Замалюйте тичинку і підпишіть її частини.
  3. Відділіть маточку, розгляньте її за допомогою лупи і знайдіть приймочку, зав'язь і стовпчик.

Висновок. Квітки різноманітні за зовнішнім виглядом: за розмірами, формою, забарвленням, але вони мають спільні ознаки будови, до яких належать оцвітина, тичинки і маточки. Оцвітина захищає тичинки і маточки — головні частини квітки, в яких утворюються статеві клітини. Маточка складається із зав'язі, стовпчика та приймочки, а тичинка — з тичинкової нитки і пиляка. Квітки бувають одно- і двостатеві, правильні і неправильні. Квітка — це видозмінений пагін, орган насінного розмноження.

V. Узагальнення та систематизація знань.

 I. Прочитайте текст і встав­те пропущені слова.

Квітка — це ... пагін. Вона розташовується на ..., верхівка якої називається ... . Останнє являє собою вісь видозміненого пагона. У квітці виділяють: покриви, тичинки й маточки. Покриви квітки називають.... Вона буває ... і... . Сукупність чашолистків називають ..., а ... — віночком. Оцвітина виконує ... функцію. Головними частинами квітки вважають ... і ... . Всі частини квітки прикріплюються до ..., що є її віссю.

VІ. Підсумок уроку.

Квітка – вкорочений, видозмінений і обмежений у рості пагін, який пристосований для статевого розмноження рослин. Основними функціями квітки є утворення спор, гамет, запилення, запліднення, формування насіння та плодів.

VІ. Домашнє завдання.

      Опрацювати § підручника,

подумати, чому квітки відрізняються між собою? Яке їх значення?

ДОДАТОК.

Інструкція з охорони праці під час проведення

лабораторних та практичних робіт у класі

 

1. Вимоги безпеки перед початком роботи

1.1. Чітко визначити порядок і правила безпечного проведення   досліду.

1.2. Звільніть робоче місце від усіх непотрібних для роботи предметів і матеріалів.

1.3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та інших предметів, необхідних для виконання завдання.

1.4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

1.5. Виконуйте тільки ту роботу, яка передбачена завданням або доручена вчителем.

2. Вимоги безпеки під час роботи

2.1. Користуючись  скальпелем ножицями, препарувальними голками  не спрямовуйте їх на себе і на своїх товаришів, щоб уникнути  поранень.

2.2. Користуючись спиртівками, при гасінні, накривайте їх  спеціальним  колпачком. Ніколи  не виймайте зі спиртівки пальник з гнотом після її запалювання. Не запалюйте одну спиртівку від іншої! Працюючи зі спиртівкою, бережіть одяг і  волосся від спалювання.

2.3. Під час виконання робіт, у процесі яких нагрівають рідини в  пробірках, закріплюйте їх у  затискачах штатива або в тримачах пробірок.

2.4. Під час нагрівання не спрямовуйте отвір пробірки на себе або на  тих, хто поруч, щоб  уникнути опіків.

2.5. Нагрівайте горючі рідини тільки на водяних банях.

2.6. Використовуючи кислоти або луги, наливайте їх тільки у скляний посуд. Не доливайте воду в кислоти, а навпаки – кислоту у воду.

2.7. Усі речовини, які залишаються після проведення робіт зливайте у спеціально призначені  ємності.

2.8. Не збирайте уламки руками, а змітайте їх щіткою у призначений  для цього совок.

2.9. Виготовляючи препарати для мікроскопа обережно беріть покривне скельце двома пальцями. розмістіть його паралельно предметному склу, а потім випустіть скельце з   пальців, щоб воно  повільно лягло на препарат.

2.10. У випадку пошкодження електричного обладнання ( іскріння,  коротке замикання) вимкнути електромережу до приведення її в  безпечний стан.

2.11. У випадку травми негайно звернутися до вчителя.

3. Вимоги безпеки після закінчення роботи

3.1. Приберіть своє робоче місце, здайте вчителю навчально-наочні   посібники та приладдя,  якими ви користувалися під час роботи.

3.2. Після закінчення роботи помийте руки з милом.

Категорія: Мої файли | Додав: психолог
Переглядів: 52 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Годинник
asher studio© 2018Сайт управляється системою uCoz