П`ятниця, 25.05.2018, 12:06
Гутянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 66
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Урок-подорож по місту "Прикметник"
13.11.2017, 16:40

Тема уроку: Подорож по місту «Прикметник». (Узагальнення й систематизація вивченого про  прикметник) для учнів 6 класу

Мета: повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів про прикмет-ник; удосконалювати навички орфографічного письма, вміння правильно і  точно вживати прикметники у мовленні, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творче мислення, пам’ять, культуру мовлення; виховувати любов і повагу до рідної мови. Створювати умови для прояву самостійності, розвитку творчих здібностей.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Форма уроку:  урок – подорож

Обладнання : карта міста «Прикметник», мультимедійна дошка, проектор, презентація, картки оцінювання, тести, картки з деформованими реченнями.

                                      ХІД  УРОКУ

І.Організаційний момент

 Слово вчителя:    Встаньте, діти, всі рівненько,

                              Посміхніться всі гарненько,

                               Поверніться до гостей,

                               Привітайтесь: « Добрий день!»

                               А тепер до роботи нам братись пора!

                               За парти тихо  сідаємо,

                               Урок української мови розпочинаємо.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

Слово вчителя :

Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок. Ми вирушаємо у подорож по місту «Прикметник». Я хочу, щоб на уроці панувала атмосфера творчості, взаєморозуміння, зацікавленості.

                            Подорож – це справжнє свято:

                            Корисного дізнаємось багато,

                            Повинні учні тему закріпити,

                            Усе, що знаєте про прикметник, повторити.

ІІІ. Повторення і узагальнення вивченого матеріалу

Слово вчителя:

Перш ніж розпочати роботу, давайте повторимо правила уроку:              

                           Сидимо – рівно!

                           Пишемо – гарно!

                           Слухаємо – уважно!

                           Відповідаємо – точно!

Діти, незвичним на нашому уроці буде й те, що ви самі себе будете оцінювати. Перед вами картки контролю, в які ви будете виставляти бали. За кожну правильно виконане завдання – 2 бали, за роботу з помилками – 1 бал, за невірно виконане завдання – 0 балів.

Слово вчителя:

 Подивіться на цю карту – на ній зображені всі визначні місця, які нам необхідно відвідати. А почнемо подорож містом з  «АЛЕЇ ТЕОРЕТИКІВ» .

Ця алея є досить корисною, не прогулявшись по ній, ми просто заблудимось у великому місті. ( слайд    )

  • Що називається прикметником?
  • Які існують розряди прикметників за значенням?
  • Що вони виражають?
  • На які групи поділяються прикметники?
  • Які форми прикметників бувають?
  • Якими способами утворюються прикметники в українській мові?
  • Яку синтаксичну роль виконують прикметники в реченнях?

Слово вчителя: ну що ж по алеї погуляли, повторили правила і мандруємо далі. Наступна зупинка –«ВОДОГРАЙ  ОРФОГРАФІЧНИЙ». ( слайд    )

Прикметники записати в три колонки за розрядами, вставляючи пропущені букви, пояснити правопис.

В..селий, т..хен..кий, солов..їн..ий, св…ящен..ий, пташин..ий, старан..ий, осін..ій, українс..кий.

Правильна відповідь:

           Якісні                     відносні                    присвійні

           веселий                    священний                   солов’їний

          тихенький                   осінній                        пташиний

          старанний                  український

Слово вчителя :                                                                                                        Продовжуємо нашу подорож. Підходимо до зупинки «КОНСТРУКТОРСЬКЕ  БЮРО». (слайд     )

В бюро нам пропонують відновити й записати складні прикметники, пояснити правопис:

(сухо)путний,(три)кутний,(синьо)окий,(гірко)солоний,(жовто)гарячий,(народно)пісенний,південно)східний,(вище)зазначений,(історико)культурний.

  • Давайте перевіримо:

(сухопутний,трикутний,синьоокий,гіркосолоний,жовтогарячий,народнопісенний,південно-східний,вищезазначений,історико-культурний). (слайд     )

Слово вчителя:

Діти, а це найновіша споруда міста  – спортивний комплекс «ЮНІСТЬ». Зараз відвідаємо його..

Фізкультхвилинка.

               Встаньте, діти, посміхніться,

               Землі нашій поклоніться,

               За щасливий день вчорашній,

               Всі до сонця потягніться!

               Вліво, вправо нахиліться,

               Веретенцем покрутіться.

               Все навколо оживає –

               Ми привіт весні махаємо!

Слово вчителя:

Хороший і дійсно корисний  спортивний комплекс «ЮНІСТЬ». А ми прямуємо до серйозної організації «ЦЕНТР  РЕДАГУВАННЯ» .( слайд     )

Завдання – виправити помилки і правильно записати речення.

Солодкіший за все плід праці. Час – най більш надійніший порадник. Вклоняюся тобі  моя родино най блища.

(слайд      )  (Солодший за все плід праці.  Час – найбільш надійний порадник.

Вклоняюся тобі, моя родино найближча.)

Слово вчителя:  (слайд     )

Ось ми наближаємося до палацу дитячої творчості «Дружба»

Попрацюйте в парах. Перед вами конверти зі словами. Складіть речення, підкресліть прикметники, визначте рід, число, відмінок, синтаксичну роль.

Речення для завдання:

  1. До, починається, любов, дитинства, раннього,  мови,  рідної, з.
  2. Берізки, до, проміння, білокорої, сонячне,  усміхнулося, лагідно.
  3. Яскравий, у, заглянув, сонячний , вікно, промінь.

( По 1 учню дають відповідь.)

Слово вчителя:

Ми наближаємося до останнього пункту нашої подорожі  «ТЕСТОВИЙ МІСТОК». Це остання зупинка нашого маршруту. (слайд       )

       Тестові завдання

1.Прикметник означає

  А) предмет;

  Б) ознаку предмета та його приналежність;

  В) кількість предметів або їх порядок при лічбі

2.Ступені порівняння можна утворити від

  А) якісних прикметників;

  Б) відносних прикметників;

  В) присвійних прикметників

3. Ознаку предмета за його відношенням до часу, місця, матеріалу тощо позначають

  А) присвійні прикметники;

  Б) відносні прикметники;

  В) якісні прикметники

4.Прикметники найвищого ступеня у рядку

  А) новіший, солодший, вужчий;

  Б) більш глибокий, менш вдалий, більш зручний;

  В) найприємніший, найбільш тривкий, щонайглибший

5. У реченні прикметник завжди пов’язаний з

  А) дієсловом;

  Б) прийменником;

  В) іменником

6.Короткі форми прикметників – це

  А) повен, рад, золот, зелен;

  Б) молодий, відважний, щирий;

  В) зеленая, глибокеє, відважнії.

(слайд     ).                    Взаємоперевірка .                                                                                                                    ( Правильна відповідь  1б, 2а, 3б,4в, 5в, 6а )

ІV. Підсумок уроку

Слово вчителя:

От і закінчилась наша подорож по місту  Прикметник, ми відвідали найвідоміші та найвизначніші місця.  Діти, поділіться своїми враженнями від подорожі:

  • Сьогодні на уроці я повторив…..
  • Сьогодні на уроці я навчився….
  • Сьогодні на уроці я зрозумів….
  • Сьогодні на уроці мені сподобалося…

Оцінювання роботи учнів

Слово вчителя:

  • Діти,давайте подивимося, які бали отримали ви, виконуючи завдання.

Домашнє завдання:

Повторити правила стор.183,  виконати тестові завдання впр.441,442.

Учениця:  Всім присутнім зичимо здоров’я і добра,

                  Хай ваша доля буде світла й щедра,

                 А нам відпочивати на перерву пора.

                 До  побачення!

 

 

Додаток.

 

Картка  оцінювання  учня__________________________

завдання

    1

     2

    3

    4

   5

    6

усього

БАЛИ

 

 

 

 

 

 

 

                                                                              

 

                                                                               

                                                                                                                                         

 

                                                                                                                                           

                                                                               

                                                                                                                                Групи слів для складання речень.

 

До, починається, любов, дитинства, раннього, мови, з, рідної.

 

Берізки, до, проміння, білокорої, сонячне, усміхнулося, лагідно.

 

Яскравий, у, заглянув, сонячний, вікно, промінь.

Категорія: Мої файли | Додав: психолог
Переглядів: 43 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Годинник
asher studio© 2018Сайт управляється системою uCoz