Понеділок, 28.05.2018, 10:33
Гутянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 66
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Роль і місце позакласної роботи у навчально-виховному процесі

Проблема позакласної роботи завжди була актуальною для будь-якого вчителя і вихователя, так як вона успішно виконує триєдину функцію навчання, виховання і розвитку особистості у будь-якому загальноосвітньому закладі.

В умовах реформування освіти завдання вдосконалення соціального виховання і розвитку креативних здібностей дітей і підлітків є однією з пріоритетних. Соціальне виховання повинно досягати двох цілей: успішності соціалізації підростаючого покоління у сучасних умовах і саморозвитку людини як суб'єкта діяльності і як особистості.

Вміло організована в навчальному закладі позакласна робота формує і розвиває особистість дитини, підвищує мотивацію навчання того чи іншого навчального предмета, розвиває самостійність і надає можливість самореалізації особистості.

Керувати виховним процесом - значить не тільки розвивати й удосконалювати закладені в людині розумові і фізичні здібності, коригувати небажані соціальні відхилення в її поведінці та свідомості, але і формувати в неї потребу в постійному саморозвитку, самореалізації фізичного, розумового і духовного потенціалу.

Успіху позаурочної виховної роботи сприяє чітка організація всієї системи позакласної роботи в навчальному закладі, так і роботи конкретних гуртків, спортивних секцій або клубів за інтересами. Здійснення комплексного підходу до виховання вимагає, щоб при організації всіх заходів вирішувалася не тільки одна профільна, але і передбачалося кілька інших виховних завдань.

При виборі змісту, організаційних форм діяльності необхідно також врахувати вікові та індивідуальні особливості учнів. Важливою умовою дієвості всіх видів виховної роботи є забезпечення їх єдності, наступності та взаємодії.

Найбільш поширеними формами позакласної роботи можуть бути індивідуальні, гурткові, об'єднуючі і масові.

Індивідуальна робота - це самостійна діяльність окремих учнів, спрямована на самовиховання, наприклад, підготовка доповіді або номерів художньої самодіяльності, збір гербарію. Але при цьому педагогу важливо визначити роль і місце конкретної індивідуальної роботи дитини або підлітка в загальній соціально значущій справі. Ця діяльність вимагає від вчителів знання індивідуальних особливостей учнів, що досягається шляхом бесід, анкетування, вивчення їх інтересів.

Гурткова позакласна робота сприяє виявленню і розвитку інтересів і творчих здібностей у певній галузі науки, мистецтва, спорті. Найбільш поширені такі її форми, як гуртки та секції (предметні, технічні, спортивні, художні). У гуртках проводяться заняття різного типу: підготовка й обговорення доповідей, захист малих проектів; проектна або моделююча діяльність; організація екскурсій, виготовлення наочних посібників; проведення лабораторних занять (досліджень), зустрічі з цікавими людьми та ін. Звіт роботи гуртка за рік проводиться у вигляді вечора, конференції, виставки, огляду.

До об'єднуючих форм роботи відносяться дитячі і підліткові клуби, шкільні музеї, об'єднання. Діють вони на засадах самоврядування, мають свої назви, статути. Робота клубів найчастіше будується по секціях. В даний час в навчальних закладах поширені профільні клуби (літературні, історичні, краєзнавчі, юного фізика, хіміка, математика). На жаль, менш поширеною формою є діяльність шкільного музею.

Форми масової роботи, як правило, найбільш поширені в загальноосвітніх закладах. Вони розраховані на одночасний обхват багатьох учнів, їм властиві барвистість, урочистість, яскравість, великий емоційний вплив на дітей і підлітків. Масова робота містить в собі великі можливості активізації учнів. Так, наприклад, конкурс, олімпіада, змагання, виставка, гра вимагають безпосередньої активності кожного учасника даного виду діяльності. При проведенні ж бесід, вечорів, ранків лише частина школярів виступають в якості організаторів і виконавців.

Актуальними залишаються такі масові форми позакласної діяльності, як конкурси, олімпіади, огляди. Вони стимулюють дитячу активність, розвивають ініціативу і творчість. Характерною особливістю є їх найбільш повна реалізація принципу взаємного навчання, коли старші, більш досвідчені учні передають свій досвід молодшим. У цьому полягає один з ефективних способів здійснення виховних функцій колективу.

Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
Годинник
asher studio© 2018Сайт управляється системою uCoz